UEL 2020/21: Hatrik Harry Kane Warnai Kemaraan Spurs

UEL 2020/21

Tottenham Hotspur melangkah dengan penuh bergaya ke peringkat kumpulan Liga Europa (UEL) 2020/21 apabila skuad bimbingan Jose Mourinho itu berjaya membelasah Maccabi Haifa 7-2 pada aksi kelayakan awal pagi tadi.

Lebih menarik untuk diperkatakan, penyerang berbisa, Harry Kane telah meledakkan hatrik pada perlawanan yang berlangsung di Tottenham Hotspur itu.

Kejayaan di laman sendiri itu juga meneruskan rentak kemenangan pada minggu ini setelah Spurs menumpaskan Chelsea menerusi penentuan penalti sekaligus mara ke peringkat suku akhir Piala Carabao.

Kane hanya memerlukan dua minit sahaja untuk membuka tirai jaringan apabila penyerang berusia 27 tahun itu yang bijak melepasi kawalan pertahanan Maccabi Haifa, dengan tenang menolak masuk bola selepas menerima hantaran lintang daripada Ben Davies.

Kelebihan itu bagaimanapun dipadamkan oleh Tjaronn Chery hasil percubaan cantik dari luar kawasan penalti yang gagal dinafikan penjaga gol, Joe Hart berselang 15 minit kemudian.

Tersentak dengan jaringan tersebut, para pemain Tottenham memperkemaskan aksi dalam usaha memburu jaringan dan usaha mereka nyata membuahkan hasil setelah tiga jaringan berjaya dihasilkan pada minit ke-21, 36 dan 39.

Koleksi jaringan itu dimulakan oleh Lucas Moura manakala dua gol lagi dihasilkan pemain kelahiran Argentina, Giovani Lo Celso.

Memasuki separuh masa kedua, pasukan pelawat berupaya mengurangkan defisit jaringan di minit ke-52 selepas Nikita Rukavytsya menyempurnakan sepakan penalti berikutan bola yang terkena tangan pemain pertahanan, Matt Doherty dalam kawasan penalti.

Empat minit kemudian, Tottenham Hotspur pula dihadiahkan sepakan penalti dan Harry Kane tidak berdepan masalah untuk menewaskan penjaga gol Maccabi Haifa, Josh Cohen.

Kane yang bertindak selaku ketua pasukan pada perlawanan ini melengkapkan hatrik apabila beliau melakukan larian yang cukup baik ke dalam kawasan penalti dan disusuli juga dengan hantaran menarik dari Steven Bergwijn untuk menyudahkan peluang tersebut pada minit ke-74.

Enam jaringan tersebut dilihat masih belum cukup buat anak buah Mourinho yang menyaksikan pemain gantian, Dele Alli menambah jaringan ketujuh untuk melengkapkan kemenangan besar itu di lewat permainan.

Kredit featured image: Tottenham Hotspur (Twitter)

Baca artikel dari kami mengenai Liga Europa:

Sejak 2015, kami bersungguh menyediakan bacaan digital secara percuma di laman ini dan akan terus mengadakannya selaras dengan misi kami memberi berita terbaik untuk bola sepak tanah air khususnya.

Namun menyediakan bacaan secara percuma memerlukan perbelanjaan tinggi yang berterusan dan kami sangat mengalu-alukan anda untuk terus menyokong perjuangan kami.

Tidak seperti yang lain, Semuanya BOLA bukan dimiliki oleh syarikat besar untuk menampung kos operasi kami untuk jangka masa panjang.

Kini, kami amat memerlukan sokongan anda walaupun kami faham tidak semua orang mampu untuk membayar kandungan. Tetapi dengan sokongan anda, sedikit sebanyak dapat membantu perbelanjaan kami dalam meluaskan lagi bacaan percuma yang bermanfaat untuk masa yang mendatang. Meskipun anda mungkin tidak mampu, kami tetap mengalu-alukan anda sebagai pembaca.

Sokong Semuanya BOLA daripada serendah RM2.00 dan ia hanya mengambil masa seminit sahaja. Jika anda berkemampuan lebih, mohon pertimbangkan untuk menyokong kami dengan jumlah yang sudi diberikan. Terima kasih.

Moving forward as one.

Klik pautan di bawah untuk mulakan sumbangan. Nama penyumbang akan dipaparkan dalam 1 halaman khas untuk anda yang menyokong kami.

// KLIK UNTUK SUMBANGAN