CEO RB Leipzig Akui Tidak Akan Turunkan Harga Timo Werner

Timo Werner

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) RB Leipzig, Oliver Mintzlaff tanpa berselindung menegaskan bahawa kelab tersebut tidak akan menawarkan harga lebih murah buat mana-mana pasukan yang berhajat untuk mendapatkan khidmat penyerang berbisa, Timo Werner.

Penyerang yang menjaringkan 30 gol dalam 39 penampilannya pada semua pertandingan musim ini bersama RB Leipzig telah menarik minat pendahulu Liga Perdana Inggeris, Liverpool untuk membawanya ke Anfield.

Ini bermakna RB Leipzig pastinya tidak akan melepaskan penyerang berusia 24 tahun itu di bawah £52 juta kerana nilai tersebut adalah merupakan klausa pelepasan bagi Werner sehingga 15 Jun ini.

Memetik laporan dikeluarkan Goal, Liverpool bagaimanapun dikatakan tidak berminat untuk memenuhi tuntutan harga sedemikian.

”Ia tidak akan menjadi lebih murah. Kami tidak akan menjual pemain kami dengan nilai lebih rendah sekiranya dia masih berada dalam kontrak lebih dari setahun.”

Embed from Getty Images

“Tetapi, saya hanya memikirkan perkara-perkara itu setelah saya mempunyai fakta-fakta di atas meja,” tambah Mintzlaff lagi menurut laporan Goal.

Werner yang juga merupakan pemain skuad kebangsaan Jerman masih mempunyai baki kontrak bersama kelab tangga ketiga Bundesliga itu sehingga tahun 2023.

Dalam pada itu, pengurus pasukan, Julian Nagelsmann mengakui fokus Werner tidak terganggu meskipun dikaitkan dengan spekulasi perpindahan pada musim panas nanti.

”Dia dalam mood yang cukup baik, berlatih dengan baik. Dia adalah seorang pemuda yang pasti akan duduk di rumah bersama isterinya dan memikirkan sama ada dia akan kekal di sini atau berhijrah.’

Kredit featured image: Maja Hitij/Bongarts/Getty Images

Baca artikel lain dari kami mengenai Timo Werner:

Sejak 2015, kami bersungguh menyediakan bacaan digital secara percuma di laman ini dan akan terus mengadakannya selaras dengan misi kami memberi berita terbaik untuk bola sepak tanah air khususnya.

Namun menyediakan bacaan secara percuma memerlukan perbelanjaan tinggi yang berterusan dan kami sangat mengalu-alukan anda untuk terus menyokong perjuangan kami.

Tidak seperti yang lain, Semuanya BOLA bukan dimiliki oleh syarikat besar untuk menampung kos operasi kami untuk jangka masa panjang.

Kini, kami amat memerlukan sokongan anda walaupun kami faham tidak semua orang mampu untuk membayar kandungan. Tetapi dengan sokongan anda, sedikit sebanyak dapat membantu perbelanjaan kami dalam meluaskan lagi bacaan percuma yang bermanfaat untuk masa yang mendatang. Meskipun anda mungkin tidak mampu, kami tetap mengalu-alukan anda sebagai pembaca.

Sokong Semuanya BOLA daripada serendah RM2.00 dan ia hanya mengambil masa seminit sahaja. Jika anda berkemampuan lebih, mohon pertimbangkan untuk menyokong kami dengan jumlah yang sudi diberikan. Terima kasih.

Moving forward as one.

Klik pautan di bawah untuk mulakan sumbangan. Nama penyumbang akan dipaparkan dalam 1 halaman khas untuk anda yang menyokong kami.

// KLIK UNTUK SUMBANGAN