Marc Vales Anggap Pertahanan Kedah Terlalu Mudah Dibocori

Pertahanan import Kedah Darul Aman (KDA) musim ini iaitu Marc Vales melaungkan semangat yang tinggi untuk tampil lebih baik pada saingan Piala Malaysia 2022 yang bakal berlangsung malam esok.

KDA tampil selaku antara pasukan paling banyak bolos dengan melebihi 40 gol selain Melaka United, Sarawak United, dan Penang jelas memberi rasa bimbang dalam kalangan penyokong ketika ini.

Untuk aksi Piala Malaysia ini, para penyokong mesti mengharapkan keputusan yang jauh lebih baik untuk berdepan Negeri Sembilan bagi terus melangkah lebih jauh dalam saingan tersebut.

Rekod terakhir dalam saingan Liga Super menyaksikan KDA tewas dengan jumlah bolos agak besar ketika berdepan pasukan tersebut, dan masalah itu jelas diharapkan para peminat agar sedia diatasi.

Menurut Vales, kesilapan yang dibuat oleh pasukan pada aksi-aksi lalu perlu diperbaiki segera untuk mengelakkan gawang KDA terus dibocori dan menyukarkan mereka untuk mencipta sesuatu lebih baik.

“Kami tiada pilihan lain selain mengatasi setiap masalah serta kelemahan sebelum ini dalam usaha mengukuhkan semula benteng kami pada saingan Piala Malaysia kali ini.

“Sebaik tamat Liga Super, kami terus berkerja keras bagi memastikan masalah yang dihadapi tidak lagi berulang di mana Kedah kerap dibolosi dengan begitu mudah.

“Di bawah kendalian pemangku ketua jurulatih Victor Andrag, saya nampak pemain meletak harapan yang tinggi terhadapnya.

“Selepas saingan Liga Super, saya yakin pemain sudah berpengalaman dalam menyusun semula setiap perancangan yang akan dilakukan pada saingan Piala Malaysia kali ini.

“Perlawanan pertama di laman sendiri Rabu ini adalah peluang terbaik buat barisan pertahanan untuk membuktikan keupayaan kami di hadapan penyokong sendiri sebelum aksi timbal balik pada 1 November depan di tempat lawan,” kata Vales menerusi Berita Harian.

Pertahanan tersebut menjadi antara tonggak utama KDA musim ini dan berjaya mempamerkan aksi cemerlang pada pertengahan liga, setelah awal kedatangan Vales jelas menjadi mangsa kritikan segelintitr penyokong.

Selain Vales, KDA juga mempunyai beberapa lagi pemain tempatan yang berkualiti sebenarnya selaku pemain pertahanan pasukan seperti Rodney Celvin Akwensivie, Loqman Hakim, Akmal Zahir, serta beberapa lagi pemain muda.

Berdepan Negeri Sembilan pastinya menjadi tugas getir buat KDA untuk melakar sesuatu lebih baik setelah tampil dengan agak mengecewakan pada saingan Liga Super dan kejohanan Piala FA 2022.

Sumber:
Berita Harian

Sejak 2015, kami bersungguh menyediakan bacaan digital secara percuma di laman ini dan akan terus mengadakannya selaras dengan misi kami memberi berita terbaik untuk bola sepak tanah air khususnya.

Namun menyediakan bacaan secara percuma memerlukan perbelanjaan tinggi yang berterusan dan kami sangat mengalu-alukan anda untuk terus menyokong perjuangan kami.

Tidak seperti yang lain, Semuanya BOLA bukan dimiliki oleh syarikat besar untuk menampung kos operasi kami untuk jangka masa panjang.

Kini, kami amat memerlukan sokongan anda walaupun kami faham tidak semua orang mampu untuk membayar kandungan. Tetapi dengan sokongan anda, sedikit sebanyak dapat membantu perbelanjaan kami dalam meluaskan lagi bacaan percuma yang bermanfaat untuk masa yang mendatang. Meskipun anda mungkin tidak mampu, kami tetap mengalu-alukan anda sebagai pembaca.

Sokong Semuanya BOLA daripada serendah RM2.00 dan ia hanya mengambil masa seminit sahaja. Jika anda berkemampuan lebih, mohon pertimbangkan untuk menyokong kami dengan jumlah yang sudi diberikan. Terima kasih.

Moving forward as one.

Klik pautan di bawah untuk mulakan sumbangan. Nama penyumbang akan dipaparkan dalam 1 halaman khas untuk anda yang menyokong kami.

// KLIK UNTUK SUMBANGAN