PSM Tetap Utamakan Bola Sepak Untuk Menggunakan Stadium Bukit Jalil

Pihak Perbadanan Stadium Malaysia (PSM) memberikan jaminan bahawa, stadium Bukit Jalil masih lagi menjadi stadium yang mengutamakan acara bola sepak berbanding dengan acara lain.

Terdapat rungutan banyak pihak yang mempersoalkan kenapa perlawanan akhir Piala Malaysia kali ini tidak dilangsungkan di Bukit Jalil.

Sedangkan kapasiti stadium tersebut jauh lebih besar daripada stadium Shah Alam. CEO PSM Azman Fahmi Osman berkata:

“Kebiasaannya, PSM akan menempah tarikh yang diberikan oleh FAM bagi perlawanan bola sepak yang melibatkan pasukan kebangsaan dan final Piala Malaysia lebih awal untuk kegunaan di Stadium Bukit Jalil.”

“Namun, sekiranya ada pertukaran tarikh FAM atau mana-mana persatuan sukan, pihak berkenaan perlu memaklumkan lebih awal supaya permohonan pindaan tersebut tidak bertindih dengan permohonan penganjur lain.”

“Contohnya macam esok (malam ini) ada ‘Music Run’, mereka telah tempah lebih awal tarikh tersebut. Penganjur Music Run telah menjual tiket seawal bulan Julai.”

“Setiap tahun apabila FAM memberikan jadual bola sepak dan kami (PSM) akan tempah tarikh yang diberikan itu lebih awal.”

Kredit: FMLLP, Facebook

“Contohnya perlawanan Malaysia menentang Korea Utara, PSM telah ‘lock’ (kunci) tarikh tersebut lebih awal dan tidak menerima tempahan mana-mana aktiviti untuk tarikh itu, sama ada berlangsung atau tidak di Malaysia, kami tetap mengosongkan tarikh tersebut,”

Tarikh asal perlawanan akhir Piala Malaysia adalah pada 28 Oktober. Namun telah ditukar kepada 4 November kerana perubahan jadual untuk memberikan laluan kepada Sukan SEA tempoh hari.

 

Sejak 2015, kami bersungguh menyediakan bacaan digital secara percuma di laman ini dan akan terus mengadakannya selaras dengan misi kami memberi berita terbaik untuk bola sepak tanah air khususnya.

Namun menyediakan bacaan secara percuma memerlukan perbelanjaan tinggi yang berterusan dan kami sangat mengalu-alukan anda untuk terus menyokong perjuangan kami.

Tidak seperti yang lain, Semuanya BOLA bukan dimiliki oleh syarikat besar untuk menampung kos operasi kami untuk jangka masa panjang.

Kini, kami amat memerlukan sokongan anda walaupun kami faham tidak semua orang mampu untuk membayar kandungan. Tetapi dengan sokongan anda, sedikit sebanyak dapat membantu perbelanjaan kami dalam meluaskan lagi bacaan percuma yang bermanfaat untuk masa yang mendatang. Meskipun anda mungkin tidak mampu, kami tetap mengalu-alukan anda sebagai pembaca.

Sokong Semuanya BOLA daripada serendah RM2.00 dan ia hanya mengambil masa seminit sahaja. Jika anda berkemampuan lebih, mohon pertimbangkan untuk menyokong kami dengan jumlah yang sudi diberikan. Terima kasih.

Moving forward as one.

Klik pautan di bawah untuk mulakan sumbangan. Nama penyumbang akan dipaparkan dalam 1 halaman khas untuk anda yang menyokong kami.

// KLIK UNTUK SUMBANGAN