Manchester City Sedia Membayar £50 Juta Tag Harga Untuk Kyle Walker

Selepas gagal mendapatkan Dani Alves, Pep Guardiola dilaporkan sudah menghantar wakil untuk berbincang dengan pihak Spurs tentang potensi perpindahan Kyle Walker.

Sebelum ini, City memang dikaitkan dengan Kyle Walker tetapi usaha ini sedikit ditangguhkan selepas Spurs berkeras meminta £50 juta untuk pemain tersebut dan City enggan memenuhinya.

Alasan Spurs nak jual mahal adalah kerana Walker adalah pemain berkualiti. Beliau adalah pemain kebangsaan England. Pada masa yang sama, Walker sudah menandatangani kontrak baru musim lalu.

City cuba mendapatkan Alves sebagai alternatif kepada Walker. Malangnya pemain itu memilih untuk menyertai PSG.

Kini City kembali untuk mendapatkan Walker. Bek kanan ini dilihat semakin sukar mendapat tempat di Spurs selepas Mauricio Pochettino musim lalu lebih gemar menggunakan Kieran Trippier dalam perlawanan penting.

Trippier turut menjadi pilihan utama Pochettino dalam beberapa perlawanan terakhir musim lalu.

Namun begitu Spurs tidak akan menjual murah pemain pilihan kedua mereka. Mereka menuntut harga £50 juta ditambah klausa bonus £3 juta daripada City.

City dijangka akan memuktamadkan perjanjian Walker dan bek kiri Monaco, Benjamin Mendy secepat mungkin. Manakala untuk Benjamin Mendy, City dijangka akan membayar lebih £40 juta untuk pemain tersebut.

Sumber Telegraph melaporkan pihak Manchester City menafikan angka £50 juta untuk Walker. Mereka menyatakan angka yang mereka akan bayar adalah lebih rendah.

Walker dijangka akan dikecualikan daripada latihan pra-musim mereka hari ini untuk menyelesaikan urusan perpindahan ke City.

Sebagai ganti kepada Walker, Pochettino sudah menyediakan bidaan £22 juta untuk mendapatkan Ricardo Pereira dari Bayer Leverkusen.

Namun buat masa ini, Bayer Leverkusen masih belum terbuka untuk menjual pemain tersebut kepada Spurs. Rundingan masih lagi dibuat.

Sumber

Telegraph – http://www.telegraph.co.uk/football/2017/07/13/manchester-city-verge-signing-tottenhams-kyle-walker-deal-could/

Sejak 2015, kami bersungguh menyediakan bacaan digital secara percuma di laman ini dan akan terus mengadakannya selaras dengan misi kami memberi berita terbaik untuk bola sepak tanah air khususnya.

Namun menyediakan bacaan secara percuma memerlukan perbelanjaan tinggi yang berterusan dan kami sangat mengalu-alukan anda untuk terus menyokong perjuangan kami.

Tidak seperti yang lain, Semuanya BOLA bukan dimiliki oleh syarikat besar untuk menampung kos operasi kami untuk jangka masa panjang.

Kini, kami amat memerlukan sokongan anda walaupun kami faham tidak semua orang mampu untuk membayar kandungan. Tetapi dengan sokongan anda, sedikit sebanyak dapat membantu perbelanjaan kami dalam meluaskan lagi bacaan percuma yang bermanfaat untuk masa yang mendatang. Meskipun anda mungkin tidak mampu, kami tetap mengalu-alukan anda sebagai pembaca.

Sokong Semuanya BOLA daripada serendah RM2.00 dan ia hanya mengambil masa seminit sahaja. Jika anda berkemampuan lebih, mohon pertimbangkan untuk menyokong kami dengan jumlah yang sudi diberikan. Terima kasih.

Moving forward as one.

Klik pautan di bawah untuk mulakan sumbangan. Nama penyumbang akan dipaparkan dalam 1 halaman khas untuk anda yang menyokong kami.

// KLIK UNTUK SUMBANGAN